Aurulaeva ajalugu

Aurulaev Admiral (projekt nr 730) on ehitatud 1955. aastal St. Peterburis, Petrozavodi laevatehases. Nagu ka sajad tema sõsarlaevad oli ka Admiral ettenähtud NL mereväes abitegevusteks (pukseerimine, auru ja veega varustamine). Laeval oli laskemoona ladu ning kahur, mille sai kinnitada tekile. Meeskond oli algsetel aastatel 22-24 liikmeline. Kütuseks kasutati sütt. Laeva südames on triplex tüüpi aurumasin võimsusega 500 hj.
Laeva mõõtmed (LBH): 29,4 x 7,6 x 4,0 m
GRT: 262

 

Aurulaeva Admiral müügist saime teada ajalehekuulutuse kaudu. Laeva valmistati Bekkeri sadamas ette vanarauaks. 1989. aasta 16. novembril sõlmiti ostu-müügi leping ning aurulaeval Admiral algas uus elu Pirita jahisadamas.

Esmalt laev remonditi ning anti siseruumidele korralik välimus ning 1990. aastaks oli laev taas sõidukõlbulik.

Esimene rahvusvaheline reis toimus 1990. aasta suvel, kui sõideti Tallinnast läbi Helsingi Kotka merepäevadele. Sama aasta septembris korraldasime nimekonkursi, sest laeva nimi oli algselt "Admiralteets" (originaalis "Адмиралтеец") ning pidevalt oli vaja anda vastuseid küsimusele: "Kes on Admiral Teets?"

Eesti Ekspressis ilmuski väike kuulutus, milles otsisime laevale uut nime. Konkursi võitsime ise... Laeva nime lõpust jäi ära "teets" ning laev sai uue ja lihtsa, kuid hea kõlaga, nime - Admiral.

Järgnevatel aastatel tegi aurulaev Admiral mitu pikemat ja lühemat merereisi. Käidi veel mõned korrad Soomes ning jõuti ka välja Hamburgisse, linna 802. sünnipäeva pidustustele. Kõikidel reisidel sai Admiral ka ajakirjanike huviobjektiks ning temast ilmus mitmeid artikleid. Mõningaid neist saab lugeda meie kodulelehel Meedia alamjaotuses.

Seejärel tegi Admiral ka veidi puksiiritööd - vedasime Soome Naantalisse vanarauaks nõukogude Whisky- (On The Rock) tüüpi allveelaevasid ning varustasime St. Peterburis aatomiristlejat "Peeter Suur" auruga (olime ujuv katlamaja).

 

 

 

 

 

1993. aastal kanti Admiral Eesti ajalooliste ujuvvahendite registrisse ning "kapitalismi" saabumisega pidi laev leidma omale võimaluse enda ülalpidamiseks. Uue „Admirali“ eskiis, mille autoriks tuntud laevamudelite valmistaja V. Temnikov, sai valmis talvel ning sellel oli kujutatud laev-restoran. Saabudes tagasi St. Peterburist sildusime Tallinna Laevaremonditehase nr 36 (nüüd Tallinna sadama) Admiraliteedi basseinis ning asusime oma jõududega kavatsusi täitma.

Pikemat lugu aurulaeva ajaloost saate lugeda meie venekeelselt leheküljelt.